Ondergetekende vraagt bij deze politiek asiel aan
in Australië of Nieuw-Zeeland of dergelijke, zo lang het maar ver weg is van
België...manneke, wat een apenland is dit en het lijkt enkel van kwaad naar
erger te gaan. Als de overheid je niet aan het kaalplukken is, dan proberen ze
je wel zaken te verbieden. Momenteel staat bovenaan mijn klachtenlijstje het
feit dat er nog maar sprake is om koptelefoons te verbieden op de openbare weg,
dit omdat er één jongen is verongelukt doordat ie naar zijn MP3-speler aan het
luisteren was. Laten we dan ook meteen maar veters in schoenen afschaffen, want
er zal wel ooit eens iemand verongelukt zijn door over zijn schoenveters te
struikelen. Vanaf nu alleen nog maar velcro, lang leve velcro! Ik word echt
kwaad van het achter de feiten hollen dat hier steeds wordt gedaan, nadat er
iets misgegaan is, gaan ze maatregelen treffen. Momenteel wordt er een
ambassadeur verdacht van spionage, laten we dan maar meteen een uitgebreide
screening doen voor toekomstige kandidaat ambassadeurs. Eén verdachte op
fucking 25 jaar en er moeten maatregelen komen, bestaan er daarvoor geen
speciale jobs bij de politie, die mensen met een toegang tot dergelijke vitale
informatie, in de gaten houden en vroegtijdig op het matje roepen bij enige twijfel?
En nu ik toch mijn
gal aan het spuien ben moet er mij nog iets van het hart. Met het milieu als
bondgenoot om van alles en nog wat te verbieden is het momenteel al heel ver
gekomen en staan we er niet goed op voor de toekomst. Alsof de euronormen zich
nog niet snel genoeg opvolgden heeft er één of andere marketingspecialist
ontdekt dat er terug auto’s zouden worden verkocht als we eerst en vooral
diesel zouden zwart maken, te slecht voor het milieu, onverantwoord vervuilend
klinkt het dan uit dezelfde monden dat tien jaar geleden iedereen richting een
dieselwagen stuurden, omdat ie minder verbruikt dan een benzinewagen. Maar nu
is men tot de vaststelling gekomen dat een benzinewagen toch minder vervuilend
is, maar doe toch maar liefst een elektrische wagen, want die heeft helemaal
geen uitstoot, of alleszins geen rechtstreekse, want is men er nu echt van
overtuigd dat wij denken dat de elektriciteit zomaar uit de lucht komt vallen,
die moet ook ergens opgewekt worden hoor!
En als we dan toch bezig zijn gaan we nog meer limieten opleggen, maximaal 130gr/CO² mag de wagen binnenkort nog uitstoten, dus gedaan met alle tot de verbeelding sprekende wagens die we allemaal in onze jeugd kwijlend achterna keken, denk maar aan de Porsche Carrera of Ferrari Testarossa om nog maar te zwijgen over rallywagens à la Lencia Delta Integrale. Wagens waarvan je ouders of eender wie vroeger zei: “Als je hard werkt en/of studeert kan je er misschien later ook zo ééntje kopen”, maar neen! Want als je hard werkt kan je alleen maar meer afgeven aan vadertje staat. Het klinkt misschien cliché, maar het is zo. Waarom zou je als zelfstandig ondernemer nog risico’s nemen? Om op alles en nog wat taksen te betalen en als je uiteindelijk nog een positief resultaat hebt je jezelf niet eens mag belonen met een mooie, snelle, grote wagen? Neen, dat zeker niet, en als we dan toch bezig zijn. Meer motorfietsen in het straatbeeld zorgt voor minder files, dus minder stilstaand, vuil uitstotend verkeer en dus minder vervuiling, maar zo wordt er natuurlijk niet gedacht. Motoren zijn risico’s op de weg en die kosten de staat alleen geld, dus laten we het halen van een motorrijbewijs haast onbetaalbaar maken voor Jan Modaal. En als je dan iemand hebt die zich toch doorheen alle examens heen wurmt en daarbij een klein fortuin ophoest, dan zullen we nog eens wat geld uit zijn zakken kloppen door hem om de twee jaar naar een nieuw uitgevonden motorkeuring te sturen. Een keuring dat naar alle waarschijnlijkheid nog meer dan bij de auto’s een pure loterij zal zijn.
En als we dan toch bezig zijn gaan we nog meer limieten opleggen, maximaal 130gr/CO² mag de wagen binnenkort nog uitstoten, dus gedaan met alle tot de verbeelding sprekende wagens die we allemaal in onze jeugd kwijlend achterna keken, denk maar aan de Porsche Carrera of Ferrari Testarossa om nog maar te zwijgen over rallywagens à la Lencia Delta Integrale. Wagens waarvan je ouders of eender wie vroeger zei: “Als je hard werkt en/of studeert kan je er misschien later ook zo ééntje kopen”, maar neen! Want als je hard werkt kan je alleen maar meer afgeven aan vadertje staat. Het klinkt misschien cliché, maar het is zo. Waarom zou je als zelfstandig ondernemer nog risico’s nemen? Om op alles en nog wat taksen te betalen en als je uiteindelijk nog een positief resultaat hebt je jezelf niet eens mag belonen met een mooie, snelle, grote wagen? Neen, dat zeker niet, en als we dan toch bezig zijn. Meer motorfietsen in het straatbeeld zorgt voor minder files, dus minder stilstaand, vuil uitstotend verkeer en dus minder vervuiling, maar zo wordt er natuurlijk niet gedacht. Motoren zijn risico’s op de weg en die kosten de staat alleen geld, dus laten we het halen van een motorrijbewijs haast onbetaalbaar maken voor Jan Modaal. En als je dan iemand hebt die zich toch doorheen alle examens heen wurmt en daarbij een klein fortuin ophoest, dan zullen we nog eens wat geld uit zijn zakken kloppen door hem om de twee jaar naar een nieuw uitgevonden motorkeuring te sturen. Een keuring dat naar alle waarschijnlijkheid nog meer dan bij de auto’s een pure loterij zal zijn.
Dus graag een
uitweg naar Oceanië, waar je met een V6 nog als groene jongen wordt nageroepen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten